D E E S U B B O T I N A

Sivut

  • WHO'S DEE
  • BTR & MTA
  • PORTFOLIO
  • CONTACT ME

WEBINAARI - SOMELEMON

Somelemonin tekemä triangeli aiheeseen liittyen
TÄSTÄ SOMELEMONIN (SARIN) KOTISIVUILLE

Saimme koulussa tehttäväksi mennä kuuntelemaan somelemonin suoraa webinaaria ja kirjata itselleen vinkit tulevaisuuteen. Alkuun kertoi itsestään + 1,5 h sisällöstä.

Muistiinpanot on tehty padilta katsomalla + kuuntelemalla + kirjoittamalla ylös koneelle samalla. 

- mainoskalun työkalu ei vaikea kun itse harjoittelee ja kokeilee

- Instagram mainonnan hyödyt sinulle bloggaajana:::::

- Automatisointi vapauttaa aikaa
- enemmän postauksia, enemmän lukijoita
- mainonta lisää kävijäkäyrää, kun ei aikaa somessa mainostaa itse paljon , n 2 € kin riittää muuttamaan suuren eron

-Toistettavuus luo varmuutta

-Skaalautuvuus ja ennustettavuus
- mainosbudjettia kasvattamalla voi nostaa kävijämäärää melkein rajattomasti 

Instagram-mainonnan triangeli:
-tarkoitus siinä, että halutaan blogiin kävijänvirran lisääminen
-mainonnan keskiössä AINA BLOGIN LUKIJA. aina tarkoitus että lukija saa parhaan mahdollisen kokemuksen

BLOGIPOSTAUS: 


Mainokseen sopiva blogipostaus: Blogipostaus ratkoo lukijan jonkin ongelman (esim ikkunat likaiset aina - näin peset). Postaus parantaa jollain tavalla lukijan elämää/arkea/bisnestä.esim miten käytät ig läppärillä Postaus tarjoaa selkeitä käytännön vinkkejä esim. 5 vinkkiä millä tuut paremmaksi kirjoittajaksi. 

- mainosta suosittuja postauksia
- kuva kännykässä hänen analyysistä. 
- esim mainosta hyvillä iskulauseilla miksi tämnä kannattaa lukea?

-kuuntele tarkalla korvalla lukijoitasi!

Jos haluat uusia lisää, älä puhu itsestäsi vaan aina aiheesta.

-tee agenttityötä, TUTKI, hae google yms google chorme > everywhere?? 

- katso mitä kilpailijat / kolleegat tekevät
- miytä kukakin tekee ja kirjoittaa ja mikä ihmisiä kiinnostaa
- tuo aina omaa lisää. eri näkökulmasta, omilla sanoilla, voit kertoa inspiraatiosi lähteen 

OIKEA KOHDISTUS:


kenelle mainos näytetään. ihmist joita kiinnostaa. 
- pakko päättää, haluatko näyttää niille jotka tuntee uuden, vai niille jotka ei tunne
- maksullinen mainonta huippu: voit päättää kelle tulee , ikä, sukupuoloi yms.
- kohdista mainoksia instagram-seuraajillesi. 
- kohderyhmä automaattinen. ei tarvitse päivitellä, päivittelee itse. kerran kohderyhmän asetus
- mitä suurempi seurausmäärä sen halvempi 

- kohdista mainoksia täysin uudelle yleisölle:
- ig sovellus vs mainostykalu 
ig sovelluksella maksaa mainoksen kattavuudesta, eli monta kertaa mainos on nähty.
voit valita kamppanjan tavoitteen.
blogipostausta tehdessä liikenne kamppis tavoite hyvä.

kohdista mainoksia täysin uudelle yleisölle:
voit asettaa ehtoja, mistä asioista kohderyhmäsi on tykättävä. täytyy tuntee oma lukija eli triangelin keskiö.

kaksoisolentokohderyhmä. ig tili tukee blogia. ig kerää ja luo ihmisistä tietynlaisia profiileja. pohjakohderyhmä esim ne jotka ovat jo tykänneet > JA HEISTÄ LUODAAN SAMAKALTAINEN MIELENKIINNOISTA eli insta etsii automaattisesti samankaltaisesti algorytmi etsii > automaatio

500 seuraajaa on raja kaksoisolentokohderyhmälle ei olllut ihan varma mytta muisteli

kor: luodaan:facebookin mainostyökalusta > valitaan pohjakohderyhmä > ehdottaa haluatko luoda kaksoisolentoryhmän? siitä klikkaamalla

mainosta omia muita kanavia kaikkialla > kierre

mainoksia voi hallita esim fb ja ig eri mainokset

kolmas ja viimeinen 

HOUKUTTELEVA MAINOS


- mainoksen media > joko se kuva tai video jota käytät mainoksessa. ISO MERKITYS. valitse yleisön perusteella, mitä yleisö on tottunut kuuttamaa. esim jos videoita pelkästään tee mainoksetkin videoina, jos kuvina vaan kuvia ymsyms

10 tuhatta seuraajaa > swipe up linkki käyttöön ilmaseks

pienellä rahalla voi ottaa swipe up käyttöön 

mainoksen ja julkaisun ero!!! selkeä että hei nään mainoksen ja lukee tarkemmin ja klikkaa eteenpäin

ig stoorit parhaita kun luonollista

pysäyttääkö mainos skrollaajan??

optimoi mainokset sijoittelun mukaan > haluamme ihmisen klikkaavan blogiin, emme tuota tekstiä auki

miten saat henkilön klikkaamaan heti Learn More sininen

ig mainokseen tarvitaan ig business tili tai julkaisija tili, ne pitää yhdistää facebookkiin ja pitää olla facebook mainostili, tai jos blogilla oma facebook sivu, tulee yleensä mukana. 

MITÄ ME HALUAMME ETTÄ SE MEILLE TÄRKEÄ SOMEVAIKUTTAJA TEKEE? mieti jos klikkaat mainosta, mitkä tekijät saavat sinut klikkaamaan. 

TESTAILE!! luo usempia mainoksia, jotta ymmärrät onko jokin mainos kuva tai teksti parempi kun toinen

teet mainoksia lukialle, etkä sen takia jotta saat lisää katselijoita

Lopuksi mainosti omia muita maksullisia valmennus kursseja.

x Dee
Etusivu
Tilaa: Blogitekstit (Atom)

NOTES

  • ANTIIKVA & GROTESKI
  • TAITTO
  • TYPOGRAFIA
  • ADOBE CC
  • GRAAFINEN SUUNNITTELU
  • VISUAALINEN MYYNTITYÖ
  • VESILEIKKUU
  • KUVAUSJÄRJESTELY
  • KAMERA TEKNIIKKA
  • OVITEIPPI + RAPORTTI
  • PAINOVALMIS / JULKAISUVALMIS -TIEDOSTO
  • NÄYTEIKKUNAN LUONNOKSET & YPP
  • HAKUKONEOPTIMOINTI
  • WEBINAARI - SOMELEMON
  • ANNILIINA BEAUTY - RYHMÄN MUISTIINPANOT
  • ASIAKASTYÖ - ANNILIINA BEAUTY
  • ITSEARVIOINTI / KEHITTÄMISKOHTEET KUVAUSJÄRJESTELY
  • NÄYTÖN AIKATAULUTUS - KUVAUSJÄRJESTELY
  • NÄYTÖN LUONNOKSET & SOPIMUKSET - KUVAUSJÄRJESTELY
  • NÄYTÖN LUONNOKSET - GRAAFINEN SUUNNITTELU
  • IMBOYS STUDIO KUVAUSSUUNNITELMA
  • VISUAALINEN MYYNTITYÖ - URBAN OUTFITTERS
  • VISUAALINEN MYYNTITYÖ - IMBOYS
  • VISUAALINEN MYYNTITYÖ - UFF
  • NÄYTTÄVÄN NÄYTEIKKUNAN RAKENTAMINEN
  • KOPIRAITTILAN DIPLOMI
  • WORDIN PERUSKÄYTTÖ
  • EXELIN PERUSKÄYTTÖ
  • POWERPOINT PERUSKÄYTTÖ
  • YOUTUBE SOITTOLISTA
  • GOOGLE GARAGEN TEHTÄVÄT

ARCHIVES

  • ▼  2022 (1)
    • ▼  marraskuuta (1)
      • VISUTYÖ - TUOTTEEN, TILAN TAI PALVLEUN SUUNNITTELU...
  • ►  2020 (24)
    • ►  joulukuuta (1)
    • ►  marraskuuta (1)
    • ►  syyskuuta (1)
    • ►  elokuuta (3)
    • ►  toukokuuta (5)
    • ►  huhtikuuta (9)
    • ►  tammikuuta (4)
  • ►  2019 (15)
    • ►  marraskuuta (5)
    • ►  lokakuuta (2)
    • ►  syyskuuta (7)
    • ►  elokuuta (1)

HIGHLIGHTS

13 2+1 2020 2022 2D 3D adobe aikataulu apuvälineet art asiakas asiakastyö b&w color creative curve dayoff deesubbotina design develop Empathy Movement ennakkotehtävä esillepano etäopiskelu filtteri Finarte Fiskars free flow layout GarageBand graafinen graafinen suunnittelu graphicdesign grid layout harjoittelua HEIC home ideointi Illustrator imboys IMG k-citymarket kopiraittila koti kuvamanipulaatio kuvausjärjestely layout Lightroom luonnos maalaus meikkaus moodboard Muji myymälä näyteikkuna näyttö opintomatka osatavoitteet oviteippi perspective illusion perspektiivi illuusio pinterest planssi popup portfolio raportti raw ruokakauppa school sharpening SketchUp sopimus suunnittelu taide tavoite Teatteri Provinssi televisiolifestylestore trick photography trikkikuva tutorial työharjoittelu työprosessi uff urbanoutfitters valokuvaus vapaa-aika vitiligo värimaailma webshop youtube Zivago